Lillestrøm Kommune etablerer beredskapsrom

Tilknyttet den ekstraordinære situasjonen man befinner seg i, har det oppstått en rekke nye oppgaver kommunene må håndtere. Vakt og informasjonstjenester må etableres og bemannes, testing av innbyggere må gjennomføres, de i karantere trenger bistand mm. For å løse oppgavene må trenger kommunen å organisere ressurser på tvers av etater, rekruttere eksterne hjelpere og frivillige. Eksisterende HR systemer blir da for tunge å benytte og man trenger fleksible verktøy for kommunikasjon, organisering, bemanning og rapportering.

Lillestrøm Kommune fikk satt opp et beredskapsrom der de kan importere og rekruttere ressurser. De kan dele inn ressursene i kompetansegrupper, sette opp vaktplaner og organisere oppgavene på en effektiv måte

Del artikkel:

Relaterte artikler

Gode maler er gull!

For å gjennomføre et godt arrangement må man planlegge veldig godt. Vi ønsker å hjelpe dere litt på veien, og har laget noen maler dere

Frivilligdatabase

Bygg frivillig-databasen effektivt

Veldig mange er så fornøyde når et vellykket arrangementet er over, at de glemmer å vedlikeholde eller bygge videre på frivillig-databasen sin. Det betyr at

Krav til et godt system for akkreditering

Et godt akkrediteringssystem er svært viktig før og under et arrangement. Både samarbeidspartnere, sponsorer og frivillige er helt avhengige av at alt rundt akkreditering er

GDPR: Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre tjenesten vår, spore og analyser, huske preferanser osv. Ved å bruke nettstedet vårt, samtykker du i disse informasjonskapslene. Klikk på "Info" -knappen for å lese våre retningslinjer for personvern.